Süre: 2022-2024 (36 ay)

Destek Miktarı: 1.826.158,00 TL

TÜBİTAK'ın (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) 1001 Programı kapsamında desteklenen bu proje (Proje No. 121K227), Türkiye'deki İngilizce Eğitim Veren kurumlarda öğretim ve öğrenim süreçlerini, veri odaklı ve katılımcı ile ilgili bir yaklaşım kullanarak, çok modlu Konuşma Analizi (CA) temelinde etkili ve etkisiz uygulamaları keşfetmeyi amaçlamaktadır.

Dr. Hale Işık Güler (Orta Doğu Teknik Üniversitesi) liderliğinde yürütülen proje, Türkiye'deki dört farklı İngilizce eğitim veren yükseköğretim kurumunda 30 farklı disiplin/lisans programından 151 saatlik video kayıtları toplamıştır:

1. Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ)

2. Boğaziçi Üniversitesi (BOUN)

3. Kadir Has Üniversitesi (KHAS)

4. Bilkent Üniversitesi (BU)

Bu 3 yıllık (2022-2025) geniş çaplı proje, EDİ öğretim üyelerinin yaşanmış ve damıtılmış deneyimlerini iyi uygulama içgörülerine dönüştürmeyi amaçlamaktadır. Çeşitli ilgili faktörlerle ilgili çoklu veri kaynaklarına dayalı sistematik bir araştırma yürütülmektedir; bunlar arasında geniş bir örneklemi kapsayan sınıf etkileşimi video kayıtları, EDİ öğrencilerine uygulanan anketler ve EDİ öğretim üyeleriyle yapılan uyarılmış hatırlama oturumları bulunmaktadır. Projenin zengin veri tabanı aracılığıyla, eğitmenlerin ve öğrencilerin EDİ hakkındaki bakış açıları, EDİ ortamlarındaki sınıf öğretim ve öğrenim uygulamaları ve eğitmenlerin kendi sınıf etkileşim kalıplarına dair yorumları ve yansımaları hakkında içgörüler elde etmeyi hedefliyoruz. Bulgulara dayanarak, proje, EDİ programlarında ders veren içerik eğitmenleri için çeşitli EDİ bağlamlarına uyarlanmış açık erişimli çevrimiçi eğitim modülleri geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Proje Üyeleri için CA Eğitimi:

Proje için veri tabanı, bu proje kapsamında 13 hafta boyunca çevrimiçi eğitim oturumları alan lisans ve lisansüstü proje asistanlarının katkılarıyla oluşturulmuştur. Eğitim, Mart ve Ekim 2022 tarihleri arasında, Konuşma Analizi (CA) yönteminin ilkelerini ve özelliklerini EDİ uygulamaları için bir pencere olarak öğretmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. CA, projenin kapsamı dahilinde elde edilen ders kayıtlarının (i) deşifresi, (ii) detaylı mikro-analitik incelemesi ve (iii) eğitim geliştirmede kullanılacak analitik bulguların tespit edilmesi için seçilen yöntem olmuştur. Çevrimiçi eğitim programının ilk haftalarında, katılımcılara Konuşma Analizi (CA) yönteminin temel ilkelerini ve EDİ ve diğer sınıf bağlamlarındaki uygulamalarını açıklayan haftalık okuma listeleri sağlanmıştır. Beşinci haftadan itibaren, eğitmenler, proje kapsamında elde edilen sınıf kayıtlarını ve uyarılmış hatırlama protokolü verilerini analiz etmek için kullanılan Transana ve MAXQDA yazılım programlarının kullanımını tanıtmış ve göstermiştir. Dokuzuncu haftadan itibaren, eğitim uygulamaya dayalı bir formata kaydırılmış ve katılımcılar kendi veri setlerini çevrimiçi toplantılarda sunmuştur. Özellikle, katılımcılara çeşitli deşifre ve koleksiyon oluşturma ödevleri verilmiş ve süreç boyunca geri bildirim sağlanmıştır. Bu ilk eğitimin sonunda, katılımları için mali destek alan toplam 10 öğrenci, EDİ sınıf verilerini yeterince toplayıp analiz edebilen proje üyeleri haline gelmiştir.

Çıktı:

Zengin veri setinin birikimine dayalı olarak, öğretim üyeleri için kanıta dayalı eğitim programı, öğretim üyelerinin içeriği yapılandırmasına, çok modlu kaynakları entegre etmesine ve öğrenme zorluklarını etkileşimsel kanıtları eğitim materyali olarak açıklayarak ele almasına yardımcı olarak, öğrencilerin akademik performansını ve katılımını olumlu yönde etkilemeyi amaçlamaktadır. Bu program, Türkiye'de ve yurt dışında EDİ'yi kurumsal dil politikası olarak uygulayan veya uygulamak isteyen kurumlar için tasarlanmıştır.

Projeyi alıntılarken lütfen aşağıdaki referansı kullanın:

Işık-Güler, H., Bayyurt, Y., Bozbıyık, M., Eröz, B., Erkan G., Kerestecioğlu, F., Kırkıcı, B., Kurt, Y., Yalçın, Ş. (2021). Developing an in-service training framework for instructors in English-medium universities.

Doç. Dr.
Projedeki Rolü: Proje Koordinatörü
Doç. Dr.
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Dr.
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Prof. Dr.
Projedeki Rolü: Danışman
Doktora Adayı
Projedeki Rolü: Lisansüstü Burslu Öğrenci
Doktora Adayı
Projedeki Rolü: Lisansüstü Burslu Öğrenci
Doktora Adayı
Projedeki Rolü: Lisansüstü Burslu Öğrenci
Doktora Öğrencisi
Projedeki Rolü: Lisansüstü Burslu Öğrenci
Dr.
Projedeki Rolü: Eski Araştırmacı
  • Betül Demirezen, Lisansüstü Proje Asistanı
  • Sezin Sevimli, Lisansüstü Proje Asistanı
  • İsmail Berkand Gök, Lisansüstü Proje Asistanı
  • İsmail Efe Top, Lisans Web Tasarım ve Yayılım Asistanı

Prof. Dr.
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Dr.
Projedeki Rolü: Araştırmacı
Doktora Öğrencisi
Projedeki Rolü: Lisansüstü Proje Asistanı
Dr.
Projedeki Rolü: Araştırmacı
  • Saime Kara Duman, Lisansüstü Proje Asistanı
  • Şebnem Semizer, Lisans Proje Asistanı

Prof. Dr.
Projedeki Rolü: Araştırmacı

Dr.
Projedeki Rolü: Araştırmacı

Eski Proje Asistanları: Betül Çimenli, Berfin Yamaç, Beyza Saka, Hakan Erdibil, İlayda Şahin, Şükran Buse Tatar, Sonay Doyğun, Burak Demir, Mert Yeşilyurt, Öykü Dönmez, Selin Aleyna Gül, Tuğçe İzem Ekmekcigil, Hasan Birkan Taner, Muhammed Maral, Dündar Demirtaş, Derin Görmüş, Hamide Aslan.

Publications & Presentations

(Alphabetical Order)

2025

Ege-Kadıoğlu, F. & Işık-Güler, H. (manuscript under preparation). Collaborative knowledge building in English Medium Instruction: The role of teacher-solicited storytelling episodes.

Ege-Kadıoğlu, F. (dissertation under preparation). Co-constructing knowledge through storytelling in English-medium instruction classrooms: A micro-analytic investigation in Turkish higher education [PhD Thesis Advisor: Doç. Dr. Hale Işık-Güler]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, Türkiye.

Göymen, D., Doyğun, S., & Bayyurt, Y. (2025, March). Understanding codeswitching in EMI higher education: A multimodal CA and stimulated recall analysis. Paper presented at the American Association of Applied Linguistics (AAAL) Conference, [Denver, Colorado, USA].

Kara Duman, S., Yalçın, Ş., & Bayyurt, Y. (2025, March). Exploring CDFs in EXINTEX episodes in EMI classrooms. Paper presented at the American Association of Applied Linguistics (AAAL) Conference, [Denver, Colorado, USA].

Kara Duman, S. K. (dissertation under preparation). Co-constructing Disciplinary Knowledge in EMI Classrooms [PhD Thesis Advisors: Prof. Dr. Yasemin Bayyurt & Assoc. Dr. Şebnem Yalçın]. Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.

Şimşek-Tontuş, A., & Işık-Güler, H. (manuscript under preparation). Embodied Response- Pursuit Practices in EMI Classroom Interaction: Gestural Modelling of Student Turn.

Şimşek Tontuş, A., & Işık-Güler, H. (2025, June). From Static Visuals to Embodied Motion: Multimodal Approaches to Teaching Disciplinary Concepts in EMI Aerospace Engineering. The 23rd International AELFE Conference, Universitat Jaume I, Castellón, Spain.

Turan, P. (dissertation under preparation). The development of professional knowledge in English-medium higher education: a longitudinal micro-analytic investigation of multimodal classroom talk [PhD Thesis Advisor: Doç. Dr. Hale Işık-Güler]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara, Türkiye.

Turan, P., & Işık-Güler, H. (manuscript under preparation). Expanding the E in EMI through Translanguaging: A Multimodal Account of Undergraduate Engineering Laboratory Sessions.

Yalçın, Ş., & Bayyurt, Y. (in press). Exploring knowledge co-construction in EMI classrooms in higher education. In A. Imaz Agirre & R. Arias-Hermoso (Eds.), Insights into disciplinary literacies: Multilingual perspectives across educational levels.Multilingual Matters.

2024

Işık-Güler, H., & Turan, P. (2024, May). King's College London - King's Events – Invited Talk. Emerging discourse-based research in Türkiye – projects from the Discourse and Corpus Research Group.

Işık-Güler, H., Turan, P., Şimşek Tontuş, A., & Köse, B. (2024, November). EMI classroom interactions: Feedback from and feedforward to EAP. The 6th International English for Specific Purposes Conference, Ankara, Türkiye.

2023

Bozbıyık, M., Işık-Güler, H., &, Turan, P. (2023, October). Investigating EMI university classrooms through Conversation Analysis. Free Linguistic Conference, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.

Bozbıyık, M., Ege-Kadıoğlu, F., Turan, P., Şimşek-Tontuş, A., Çimenli, B. (2023, October). Classroom-based Conversation Analysis training for project members. Free Linguistic Conference, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.

Eröz, B., Erkan, G., Yalçın, Ş., Mengü, H. I., Gülle, T. ,Göymen, D., & Kurt, Y. (2023, October). Supplementing interaction data with Video-Stimulated Recall Sessions. Free Linguistic Conference, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.

Gül, S. A. (2023). Exploring Multi/Bilingual Practices in EMI Setting: Perspectives of Instructors from Higher Education in Turkey [MA Thesis Advisor: Prof. Dr. Yasemin Bayyurt]. Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.

Işık-Güler, H., Bayyurt, Y., & Kerestecioğlu, F. (2023, October). Developing an in-service training framework for Faculty members in English-medium Universities Based on an EMI Classroom Interaction Corpus. Free Linguistic Conference, Kadir Has Üniversitesi, Istanbul, Türkiye.

Yalçın, Ş., Işık-Güler, H., Şimşek-Tontuş, A., Kurt, Y., & Köse, B. (2023, October). Designing a Data-Driven EMI Questionnaire: Lecturer and Student Perspectives. Free Linguistic Conference, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.


Son Güncelleme:
18/04/2025 - 18:34